miercuri, 27 februarie 2008

Ganduri despre cine sunt eu

Mi-am pus si eu de multe ori problema asta: ce importanta are ordinea? Nu este o moda? (dincolo de sanatatea casei si a familiei) Ce importanta are sa fii aranjata? Daca te uiti din punctul tau de vedere, poate nu are importanta. Fiecare cu ale lui. Dar daca privesti dintr-o perspectiva un pic mai duhovniceasca, te vezi, "utilitarist", o rotita in planul mantuirii.
Dumnezeu ne vrea curate si cu fata frumoasa? El spune " Tu `ns\, când poste[ti, unge capul t\u [i fa]a ta o spal\" (Mt. 6, 17) Stiu care era contextul in care a zis asta, probabil ca si toti stim. Dar eu vad in asta si o apreciere a discretiei, a ceea ce inseamna: nu conteaza ce e in sufletul meu, e trecator, ca si mine.
Eu am vazut ca "e nevoie" de respectarea acestor lucruri elementare nu ca sa il "conving" pe x sau pe y, ci ca sa ma fac un "instrument" al Dumnezeirii. Pentru ca pe Dumnezeu il vezi in frumusete, curatie si curatenie, ordine.
In deranj, chiar daca acesta e motivat de "independenta", nonconformism sau de orice altceva, se vede doar "dezordinea" din capul si sufletul cuiva. Nu am vazut acestea demult. De aia, o viata am tot fost "rebela".
Bine, ma gandesc acum, poate exista reversul : formalismul, masca frumusetii.
O fi asa in lume. Ma gandesc acum doar la mine. :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...