duminică, 5 octombrie 2008

Iasi 600 - "Capsula timpului"

Sarbatorile Iasului sunt pentru mine ca revelionul din fata Palatului culturii. Imi place sa aud concertele din casa, de la caldura paturii in care stau, citind din parintele Staniloae, ori, cum e in cazul revelionului, mergand la slujba de Anul Nou, la Catedrala.
Ma bucura faptul ca e multa lume, adunata, care se simte bine, ma bucur ca e viata... dar nu pot merge la astfel de concerte.
In aceasta seara am fost la un eveniment deosebit. Primaria a aprobat un proiect aniversar pentru cei 600 de ani pe care ii inregistreaza (oficial) Iasul anul acesta, proiect care se numeste "Capsula timpului".
Evenimentul este cel despre care scrie aici, nu mai scriu eu despre el.
Din cauza vremii, nu a putut fi ingropata aceasta capsula.
Am vazut prezentarea, care mi-a placut foarte mult asa, ca idee, un film alternativ prezentat simultan pe 6 monitoare, ce a surprins Iasul din 6 directii: iasul spiritual, istoric, cultural si administrativ, iasul personalitatilor si iasul apusurilor.
Ce mi-a placut cel mai mult, a fost faptul ca realizatorii au recunoscut - prin felul in care au apreciat si prin locul pe care l-au dat spiritualitatii ortodoxe - faptul ca "brandul" Iasului este legat de aceasta latura spirituala. In aceasta lume in care ICR-ul spre exemplu promoveaza ca si cultura romaneasca reprezentativa niste aberatii despre care nu vreau sa dau amanunte, in care suntem tot mai mult impinsi sa credem ca "laicitatea" este ceea ce trebuie sa promovam ca si membri ai unei comunitati bazata pe drepturile omului, iata ca un eveniment cultural pune accent pe latura spirituala a culturii si pe cea crestin ortodoxa in special.
Pentru asta ii felicit (desi nu cred ca citeste cineva din zona asa ceva - dar asa, pentru sufletul meu) pe realizatori pentru faptul ca nu au uitat ca sunt romani, iar ca romani, in primul rand sunt crestini.

2 comentarii:

  1. Multumim pentru aprecieri.In viata unei cetati la fel ca si in viata unui om, Cultura largeste orizontul, Administratia ne da eficienta iar Spiritualitatea ne da o directie. Aceste este si conceptul acestui proiect, Capsula Timpului.

    Valentin Burlacu, realizator proiect Capsula Timpului

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu pentru vizita. Un an 2009 cu inspiratie :)

    RăspundețiȘtergere

Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu

Cum să ne privim aproapele. Despre dragostea cea curată, în Dumnezeu. Ce uşurime, ce stare de bine, ce fericită curăţie este atunci când omu...